49 Chevrolet 3100 Pan Deratyzator

49 Chevrolet 3100 pick up, 5 window

 

Autorem poniższego tekstu jest właściciela Maciej aka Johnny Reb 

3100 odnosi się do długości paki i ładowności auta. Jest to najkrótsza wersja ½ tony. Kolejne to 3600 (3/4 tony) i 3800 (1 tona). Model zaprezentowany w 47 roku, produkowany ze zmianami do 55 (gdzie 55 to także rocznik zmiany modelu). Poza nadwoziem p/u występował także jako „blaszak” zwany panel truck, jako osobowa wersja Suburban oraz jako szoferka z rama do dalszej zabudowy, n.p. jako pomoc drogowa itp. Seria ta, w oficjalnej nomenklaturze GM nazywana jest advanced design. Równolegle do Chevroleta model ten był produkowany pod marka GMC, ze zmieniona nieznacznie atrapa chłodnicy oraz z szeregiem innych drobnych różnic. Poprzednikiem tego modelu była seria AK, a następna seria zwana oficjalnie task force, mniej oficjalnie Apache.

Five window to wersja z dodatkowymi okienkami po bokach szoferki. Standardowe wersje ich nie miały i nazywane sa three window.

Standardowo auto napedzala rzedowa szostka (3.5, 3.9 i 4.3) z manualna skrzynia 3-biagowa (od 54 za doplata automat 2 biegowy, takze 4 biegowy manual). Hamulce bebnowe bez wspomagania, uklad kierowniczy bez wspomagania. Zawieszenie na resorach.

Moj Chevy jest rzecz jasna po gruntownych modyfikacjach.

Zacznijmy od ramy. Aby zastosowac pneumatyke, V8 i inne udogodnienia nalezalo przerobic cala rame. Przod pochodzi od Chevroleta Monte Carlo z lat 70-tych. Tyl zostal podciety (tzw c-notch) w celu umozliwienia opuszczenia auta, tak aby tylny most nie kolidowal z rama.

Zawieszenie – zastosowalem poduszki pneumatyczne o skoku ok. 30cm. Z tylu dodatkowo amortzatory hi-jacker przystosowane do zawieszen o duzym skoku. Caloscia steruje system Accu Air, w pelni zautomatyzowany oraz samopoziomujacy. Auto ma zaprogramowane 4 poziomy polozenia, ktore moge dowoli zmieniac. Po uruchomieniu silnika automatycznie podnosi sie do pozycji „2”. Tu zaprogramowalem wysokosc dostosowana do naszych drog – dosc wysoko. Pozycja „1” jest sporo nizsza. To ta przy ktorej robilismy dzis wiekszosc zdjec w ruchu. Auto staje sie sztywniejsze, traci troche na skrecie. Uzywam glownie na dobrych drogach typu autostrady czy ekspresowki. „3” to max wysoko, do stromych zjazdow, n.p. w garazach wielopoziomowych lub przy wysokich kraweznikach. Jest jeszcze pozycja „total gleba”. Uzywana zawsze na postoju i tylko na postoju. Jezdzic sie nie da

Silnik – typowy Small Block Chevy, V8, 350 cali (po naszemy 5.700), zasilany 4-ro gardzielowym gaznikiem Edelbrock, moc 260KM. Silnik jest fabrycznie nowy, zamontowany na jesieni 2014, ale uruchomiony i dotarty wiosna 2015. Obecnie ma przejechane ok. 4.800 mil. Pochodzi z nalezacej do GM meksykanskiej fabryki i jest sprzedawany pod marka Goodwrench.

Skrzynia biegow – TH350, automat 3 biegowy. Fabrycznie nowa skrzynia firmy TCI zamontowana w 2013 roku. Shifter w podlodze. Customowy, wykonany z gietego, dlugiego preta zbrojeniowego, zakonczonego „galka” w ksztalcei glowy szczura w masce gazowej

Hamulce – przednie tarczowe ze wspomaganiem. Tylne bebnowe.

Instalacja elektryczna 12V, w calosci zrobiona od podstaw w 2013 roku.

Uklad kierowniczy ze wspomaganiem.

Auto w moich rekach trzeci rok. Sprowadzone z Kentucky juz z czesciowymi modyfikacjami. Poczatkowo mial inne malowanie – czarno brazowe w pelnym macie. Motywem przewodnim byl amerykanski bimber Moonshine. Po doch latach auto przeszlo metamorfoze z stalo sie „panem Deratyzatorem”. Obecnie trwaja prace koncepcyjne nad kolejnym wcieleniem auta. Na wiosne 2016 wyjedzie w nowej odslonie, ale o tym cisza poki co Zdradzic moge jedynie, ze nadal pozstanie w stylu rat, a nawet bedzie bardziej radykalny (wiecej rdzy). Motyw przewodni nadal bedzie po polsku, ale tu niczego nie zdradze Wnetrze tez zostanie zmodyfikowane aby nawiazywalo do nowej koncepcji auta.

Z dalszych prac mechanicznych: przelozenie zbiornika paliwa na pake celem uzyskania wiekszej przetrzeni w kabinie i dociazenie tylu. Przelozenie akumulatora na pake w celu odsloniecia silnika i dodatkowego dociazenia tylu. Wymiana tylnych poduszek powietrznych na nowe (zuzycie starych). Reszta jest juz nowa lub zrobiona. Rozwazam takze odnowienie starych podzespolow pod maska (alternator, pompa hamulcowa i wspomagania itp.).

Generalnie fura daje mnostwo frajdy. Od wiosny do poznej jesieni sluzy mi w zasadzie jako codzienne auto. Jezdze nim do pracy, na zakupy i zawoze syna na treningi. Z racji na jego charakter nie musze sie przejmowac obiciami, drobnymi stluczkami Mocny silnik + automat idealnie sprawdzaja sie na codzien. A poniewaz zajebistosc wymaga kompromisow, to na drobne niedostatki komfortu nie zwracam uwagi i nowego MLa trzymam w garazu

A teraz lista plac:

Nadwozie, przerobki, import czesci itp – Speed Shop & Customs Wojtek Siepracki

Machanika (zawieszenie, silnik, skrzynia i ogolna opieka mechaniczna nad autem) – Rodents Warsaw

Instalacja elektryczna – Interceptor Funky Garage Artur Zajac

Grafiki i piny – Elbalenko